Yvonne Coldewijer deelt moeilijke boodschap: ‘Ik heb een paar fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

De voormalige ‘juicekoningin’, Yvonne Coldewijer, heeft haar focus verschoven naar andere zakelijke projecten.

Ondanks een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, onthult ze dat er geen winst is behaald. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” geeft ze toe.

In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring met het verlies van een miljoen euro in slechts één jaar tijd.

“Natuurlijk heb ik een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik zelfs een fysieke winkel. In een tijd waarin alles online gebeurt, dacht ik: waarom niet uitbreiden?”

”Mijn droom is uiteindelijk een eigen boetiek te bezitten,” licht ze toe. Yvonne deed aanvankelijk al het werk voor haar webshop alleen, maar besefte al snel dat ze hulp nodig had.

Yvonne vervolgt: “Dus al snel begon ik een team samen te stellen van personeel, dat voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”

Yvonne over haar ervaring: “Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.” Yvonne nam in eerste instantie twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende kwam er meer personeel bij.

Yvonne deelt: “Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had, een aantal ZZP’ers ook wel.”

Toen Yvonne zwanger was, zei ze: “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”

Bovendien waren de werknemers van Yvonne voornamelijk bezig met online: “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”

Yvonne legt uit: “Dus op een gegeven moment waren we ook echt met name een magazijn. Iedereen deed het super goed, maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee.”

“Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig.”

Op doordeweekse dagen had Yvonne eigenlijk geen klanten in de winkel, alleen op zaterdagen was het druk.

Yvonne zegt: “Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit. Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.”

1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven