Transavia stopt met verkoop van product in het vliegtuig!

trajpg

Er is door de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Transavia aangekondigd dat de verkoop van vegetarische saucijzenbroodjes aan boord van hun vluchten wordt stopgezet.

De keuze van luchtvaartmaatschappij Transavia om te stoppen met de vegetarische saucijzenbroodjes komt als reactie op de tegenvallende vraag naar dit plantaardige alternatief.

Ondanks de groeiende populariteit van vegetarische en veganistische producten in verschillende sectoren, geeft de gemiddelde Transavia-passagier nog steeds de voorkeur aan de traditionele vleesoptie.

Het besluit om terug te keren naar het traditionele saucijzenbroodje markeert een opvallende koerswijziging in de cateringstrategie van de maatschappij.

Eind vorig jaar introduceerde Transavia een vernieuwd assortiment aan boord, waarbij de traditionele vleesvariant van het saucijzenbroodje werd vervangen door een vegetarische variant.

Dit was een initiatief met als doel een meer duurzame.

Met een vernieuwd en meer ecologisch verantwoord assortiment werd de vegetarische snack geïntroduceerd, geleverd door De Vegetarische Slager, een bekend merk in handen van Unilever dat bekend staat om zijn innovatieve vleesvervangers.

Er werd verwacht dat deze verandering zou inspelen op de groeiende vraag naar plantaardige producten vanwege gezondheidsredenen en milieubewustzijn.

Ondanks de positieve vooruitzichten bleef de verkoop van de vegetarische saucijzenbroodjes achter bij de verwachtingen.

In vergelijking met de maandelijkse verkoop van 15.000 tot 20.000 traditionele saucijzenbroodjes, was de vraag naar het vegetarische alternatief onvoldoende.

Passagiers bleken nog steeds de traditionele vleesvariant te prefereren boven de nieuwe veganistische optie.

Vanwege het lage aantal verkopen van de vegetarische saucijzenbroodjes ontstond er een overschot, wat ironisch genoeg resulteerde in verspilling – het tegenovergestelde van het duurzame doel dat met de introductie werd beoogd.


“Weggooien van vegetarische saucijzenbroodjes is ook niet duurzaam,” merkte een woordvoerder van Transavia op, wat leidde tot de beslissing om terug te keren naar traditionele vleesproducten.


Transavia heeft na het constateren van tegenvallende verkoopcijfers en verliezen besloten om de klassieke saucijzenbroodjes opnieuw aan te bieden.


De luchtvaartmaatschappij meldt een blijvende sterke vraag naar de originele vleesvariant, die populair is gebleven onder de passagiers.


Transavia keert terug naar het traditionele saucijzenbroodje, maar benadrukt dat duurzaamheid en milieuvriendelijkheid belangrijk blijven.


De maatschappij blijft zoeken naar manieren om haar ecologische voetafdruk te verkleinen en erkent dat sommige keuzes niet altijd overeenkomen met de voorkeuren van de klanten.

Uit een recente aankondiging blijkt dat de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Transavia heeft besloten de verkoop van vegetarische saucijzenbroodjes aan boord voort te zetten. Dit benadrukt opnieuw het belang van de voorkeur van de consument bij het bepalen van het assortiment.

In een recente aankondiging heeft de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Transavia laten weten dat ze de verkoop van vegetarische saucijzenbroodjes aan boord…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven