Het bedrijf dat de aandacht trok met zijn assortiment aan producten zoals T-shirts, mokken en ballonnen met grappige teksten, Rumag genaamd, is failliet gegaan.
De prestaties van het bedrijf in het afgelopen jaar zijn niet openbaar bekendgemaakt, maar uit gegevens van 2022 bleek dat er aanzienlijke verliezen werden geleden.
Artikelen zoals mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’ werden aangeboden door Rumag.
Dit bedrijf, opgericht in 2016, specialiseerde zich in het ontwerpen, produceren en verkopen van verschillende mode-accessoires, zowel online als offline, die allemaal de typische punt tussen de woorden bevatten.
Ondanks het brede assortiment, inclusief T-shirts, hoodies, sweaters en oranje huispakken in verband met het aankomende EK voetbal, had Rumag het financieel zwaar.
De rechtbank in Amsterdam heeft gisteren het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De laatst gepubliceerde cijfers bij de bedrijf…
Eind december 2022 toonde de Kamer van Koophandel een verlies van bijna 1,3 miljoen euro.
Het eigen vermogen van Rumag was eind 2021 al negatief en verslechterde verder tot min 1,7 miljoen euro eind 2022, wat aangeeft dat het bedrijf al technisch failliet was.
Geen commentaar werd gegeven door David van Oosten Slingelandt, financieel directeur van het inmiddels ook failliete moederbedrijf Just Another Media.
Weinig details konden worden gegeven door curator Charlotte de Haan, die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afhandelt.
Benoadrukt werd dat ze nog in de inventarisatiefase zitten en een doorstart onderzoeken. Meerdere partijen hebben interesse getoond, maar exacte aantallen zijn nog onbekend.
De oorzaak van het faillissement wordt nog onderzocht, en het is nog onduidelijk of 2023 beter verliep dan 2022.