Joost Klein profiteert van incident tijdens het songfestival: ‘goede wending voor hem’

WhatsApp Image 2024 05 12 at 180440jpg

Ondanks het missen van zijn optreden tijdens de Eurovisiesongfestival finale afgelopen zaterdag, heeft Joost Klein een opmerkelijke toename in populariteit ondervonden.


Zijn nummer “Europapa” is momenteel het meest beluisterde lied op Spotify in diverse landen, en de videoclip heeft al meer dan 27 miljoen keer bekeken op YouTube.


Bovendien is zijn Instagram volgersaantal spectaculair gestegen; hij telt nu 1,5 miljoen volgers.


Marketingexpert Berend Klumper van ‘Not Selling Liquid’ vertelde aan Editie NL dat, ondanks de ongelukkige omstandigheden, de situatie voor Klein op het gebied van naamsbekendheid positief is uitgepakt.


“Joost heeft er ontzettend veel volgers bij gekregen, zijn volgeraantal is meer dan verdubbeld en zijn naam wordt continu genoemd.”

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

”Er is een toenemende interesse in zijn werk, zelfs van mensen die normaal gesproken niet geïnteresseerd zijn in het songfestival,”

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

Op dit moment heeft “Europapa” al ongeveer 52 miljoen streams op Spotify. “Dit is een positieve ontwikkeling voor de naamsbekendheid van Joost Klein, ondanks dat het niet het gewenste persoonlijke resultaat is,” benadrukte Klumper.

De impact van Kleins diskwalificatie heeft ook gevolgen voor de STER, die te maken heeft met financiële uitdagingen door lagere kijkcijfers.

Bedrijven hebben elk 26.800 euro betaald voor commercials tijdens de finale, gebaseerd op verwachte kijkcijfers die uiteindelijk gehalveerd zijn.

Volgens Tina Nijkamp van Editie NL zal de STER wellicht genoodzaakt zijn om compensatie aan te bieden. Dit kan in de vorm van gratis reclamespotjes zijn of door geld terug te geven. Naar schatting zou dit de STER ongeveer 300.000 euro kosten.

De juridische gevolgen voor Klein in Zweden zijn nog onzeker en het is afwachten wat de resultaten van het onderzoek zullen zijn.

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

“De uitkomst van het onderzoek is nog niet bekend. Een negatief resultaat hoeft niet per se een negatieve invloed op zijn reputatie te hebben,” stelt Klumper.

Joost Klein gaat NL vertegenwoordigen op het Eurovisie songfestival met deze herrie!

Wie het laatst lacht…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven